8月の上賀茂手づくり市 August's Kamigamo market


8月の上賀茂手づくり市は無事に終了しました!
今回の場所は先月より涼しく、いい感じの日陰で少しリラックスもできました〜
京都の様々な手づくり市の雰囲気を考えるとやっぱり上賀茂が一番好きですね!
にぎやかなまちからちょっと離れた、緑がいっぱいのなんだか落ち着く雰囲気だと思います。。
上賀茂でのお出会いも様々。
今回の面白い思い出は二人の若い男の人との話。
「これ、おねさんが作ったの? 写真とっていいの?」で話かけられて、それに私が笑いながら「アカンアカンアカン」と言ってしまいました。なぜ私の写真を撮りたいと聞くと、「旅の思い出!」と二人が語った〜 じゃあそれだったら、いいかなと思ってて、うつわ中心ならオッケーと言いました。(^0^)
もうちょっと話すると、二人は神奈川県出身で博多からの帰り道だったそうです。
自分がやった旅の気持ちを思い出して、楽しいなぁと〜 手づくり市での普通のコミュニケーションとちょっと違う、楽しい瞬間でした☆

This months Kamigamo market ended well. This time my booth was in rather cool, shady place so I could even relax a bit..
When I think about the many handicraft markets in Kyoto, I definitely like the atmosphere at Kamigamo the best! It's just outside the busy town, there's a lot of green. I just somehow feel at ease there.
Many interesting incidents also take place there.
This time I especially remember two young men who came to talk to me. "Hey girl, did you make all this? Can we take a photo of you?" they went. This was a bit strange so I started laughing and said no no no.. I decided to ask why they wanted to take my photo, and the boys said, "Just to take a memory from our trip!" That seemed fair enough, so I said o.k BUT my pottery must be the main thing of the photo. :-D
As we went on talking for a while, I found out the boys came from Kanagawa-ken and were heading home after a trip to Hakata. Hearing this I remembered my own trips in Japan and how much fun it is to travel. This was a bit different communication that took place, but it was a funny moment!